Monday 11 May 2009

"Στηρίζουμε Ελληνικά Προϊόντα" και λοιπές πατριωτικές προσπάθειες καθοδήγησης των μαζών

Έλαβα ένα email την περασμένη εβδομάδα, μέρος των πολυάριθμων forwards που όλοι μας λίγο-πολύ λαμβάνουμε κάθε εβδομάδα, το οποίο αναφερόταν στο τι μπορούμε να κάνουμε εμείς, οι Έλληνες καταναλωτές, προκειμένου να εμποδίσουμε την επιδείνωση της κρίσης στην Ελλάδα.

Έλεγε λοιπόν το email, γραμμένο από κάποιον κύριο Κων/νο Μαυρίκο, Οικονομολόγο, MSc Marketing and Communications (ουδέν σχόλιο για την αντιστοιχία εργασιακού τίτλου και τίτλου σπουδών), ο οποίος δηλώνει με έμφαση ότι «στηρίζοντας τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες στηρίζουμε τις θέσεις εργασίας μας και δημιουργούμε θέσεις εργασίας για συμπατριώτες μας».

Το πλήρες κείμενο ακολουθεί:


Αντιμετωπίζοντας την Οικονομική Κρίση
Κωνσταντίνος Μαυρίκος, Οικονομολόγος, MSc Marketing & Communications

Λίγο έως πολύ νομίζω πως όλοι έχουν αντιληφθεί τη μεγάλη Οικονομική Κρίση που εξελίσσεται σε όλο τον κόσμο. Δε θα προχωρήσω σε Αναλύσεις των Αιτιών,ούτε σε Προβλέψεις επιδείνωσης, που λίγο πολύ όλοι τις αναμένουν. Αντίθετα, κρίνω πολύ σημαντικό να δώσω μια κρίσιμη σύσταση που μπορεί να εμποδίσει σε ένα βαθμό την Επιδείνωση που όλοι περιμένουμε.
Στηρίξτε τα Ελληνικά προϊόντα και τις Υπηρεσίες, γιατί έτσι θα στηρίξετε τις θέσεις εργασίας σας και θα δημιουργήσετε θέσεις εργασίας για συμπατριώτες σας! Σκεφτείτε μερικά απλά παραδείγματα αλλαγών και τις επιπτώσεις τους:
Αντί για τυρί γκούντα, ψωνίστε Λογάδι Ηπείρου ή Μακεδονικό Τυρί. Λιώνουν το ίδιο καλά στην πίτσα και στα τοστ.
Αντί για κόκα κόλα, πέπσι κόλα, αγοράστε αναψυκτικά Lux, Έψα.
Αντί για Heineken και Amstel, αγοράστε Kraft, Βεργίνα ή προτιμήστε ελληνικά κρασιά.
Αντί για μακαρόνια Barilla, Misko, που παράγονται από πολυεθνική, αγοράστε μακαρόνια Μέλισσα.
Αντί για προσούτο, αγοράστε ελληνικά αλλαντικά.
Αντί για σκληρό τυρί Δανίας, αγοράστε ελληνικά κεφαλοτύρια (παράδειγμα Γκλίτσα, Όλυμπος).
Αντί για γάλα εισαγωγής Βερόπουλου και Lidl, αγοράστε γάλα ΑΓΝΟ, ΜΕΒΓΑΛ, Όλυμπος, ΔΕΛΤΑ.
Αντί για ουίσκι, αγοράστε τσίπουρο, ούζο, τσικουδιά.
Αντί για σοκολάτες Nestle, αγοράστε σοκολάτες ΙΟΝ.
Αντί για ταξίδια εκτός Ελλάδος, προτιμήστε φέτος την Ελλάδα και μόνο!
Αντί για Marlboro, Camel των αγαπημένων Αμερικάνων, αγοράστε ΚΑΡΕΛΙΑ, ΣΕΚΑΠ.
Δείτε τις επιπτώσεις τους:
1. Όταν αγοράζετε προϊόντα πολυεθνικών Εταιρειών, αποδυναμώνετε τις ελληνικές παραγωγές. Αποδυναμώνοντας Ελληνικές Παραγωγές, βοηθάτε στην επιδείνωση της Ανεργίας. Αντίθετα, ενισχύοντας Ελληνικές Παραγωγές σε τόσο δύσκολους καιρούς, βοηθάτε τη διατήρηση και την αύξηση των θέσεων εργασίας!
2. Όταν αγοράζετε εισαγόμενα προϊόντα, ουσιαστικά δίνετε ένα 50% των χρημάτων σας σε εργοστάσια άλλων χωρών, που απασχολούν αποκλειστικά αλλοδαπούς.
Σκεφτείτε επίσης ότι αν η κάθε Ελληνική Οικογένεια στρέψει 500 ευρώ ετησίως σε ελληνικά προϊόντα, τότε για κάθε χίλιες οικογένειες θα αυξηθεί άμεσα η ζήτηση ελληνικών προϊόντων κατά 500.000 ευρώ και θα δημιουργηθεί μια τελική κυκλοφορία χρήματος ισοδύναμη με περίπου 4.500.000 ευρώ στην αγορά! Ή, πιο απλά, 1.000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον! Αλλάζοντας απλώς την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα. Τελικά, σκεφτείτε ότι, αν όλοι μας υιοθετήσουμε μια τέτοια συνήθεια, τότε 1.000.000 οικογένειες θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην πρόσληψη 100.000-150.000 συμπατριωτών μας! Επομένως, όταν κάνετε την επόμενη αγορά σας, σκεφτείτε ότι ίσως να βοηθάτε μεσοπρόθεσμα την επαγγελματική σας εξέλιξη ή την επαγγελματική εξέλιξη αγαπημένων σας προσώπων. Αγαπητοί Συμπατριώτες, ΜΠΟΡΟΥΜΕ!


Και διερωτώμαι: Σε αυτή την υπέροχη κοινωνία της πληροφορίας που ζούμε, που έχουμε πρόσβαση σε πολλά κανάλια ενημέρωσης και άρα η ποιότητα της ενημέρωσής μας θεωρητικά αυξάνεται, πώς φιλτράρουμε τις πληροφορίες που στέκουν από αυτές που παρουσιάζονται με αληθοφάνεια και επιχειρήματα αλλά χωλαίνουν από παντού;

Εξηγούμαι:

Το συγκεκριμένο άρθρο αποφεύγει να αναφέρει το γεγονός ότι σχεδόν όλες οι πολυεθνικές οι οποίες εισάγουν προϊόντα στη χώρα μας το κάνουν μέσω ενός αμιγώς ελληνικού franchise, το οποίο έχει έδρα την Ελλάδα, απασχολεί Έλληνες και φορολογείται από το ελληνικό κράτος. Ένας μεγάλος αριθμός μάλιστα εξ’αυτών έχουν εργοστάσιο και στην Ελλάδα.

Δίνει επίσης «πιο απλά» το παράδειγμα ότι «1,000 οικογένειες που μαζί ξοδεύουν συνολικά 500 χιλιάδες ευρώ ετησίως μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!». Αυτό προϋποθέτει τρία πράγματα:

  1. ότι οι αυξημένες πωλήσεις μιας εταιρείας απαιτούν αναλογικά περισσότερους ανθρώπους στην παραγωγή, πράγμα που δεν ισχύει στην εποχή του αυτοματισμού της παραγωγικής διαδικασίας
  2. ότι τα επιπλέον κέρδη από μια ελληνική εταιρεία σε περίοδο κρίσης θα επενδυθούν αυτούσια σε νέες θέσεις εργασίας
  3. ότι αυτές οι 100 νέες θέσεις εργασίας θα αμείβονται με τα κέρδη αυτά, δηλαδή 500,000 / 1,000 = 5,000 ευρώ ετησίως.

Ό,τι και να πω είναι λίγο.

Προκειμένου να προτιμήσουμε τις «ελληνικές εταιρείες», πρέπει κι αυτές να φροντίσουν να γίνουν πιο ανταγωνιστικές σε θέματα τιμής-ποιότητας.

Μέχρι τότε και εισαγόμενα προϊόντα θα αγοράζουμε αν είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα ελληνικά, και διακοπές στο εξωτερικό θα κάνουμε αν είναι πιο φτηνές και πιο ποιοτικές από την Ελλάδα (που ειδικά φέτος, μιας και η κίνηση αναμένεται πολύ μειωμένη, θα προσπαθήσουν να βγάλουν τα ίδια κέρδη αυξάνοντας απλά τις τιμές) και θα γελάμε με οποιοδήποτε αντίστοιχο «κάλεσμα στήριξης του Έλληνα επιχειρηματία» που δίνει θέσεις εργασίας στους «Συμπατριώτες» μας.

9 comments:

  1. Εχουμε ξεφυγει εντελως.. Εχω νευριασει αυτες τις ημερες απιστευτα με τα ελληνικα καναλια που καλουν τους ελληνες ψηφοφορους - οι οποιοι, τονιζω, ΔΕΝ εχουν δικαιωμα ψηφου της ελληνικης αντιπροσωπειας - να μην ψηφισουν καμμια αντιπαλο μας στην Eurovision..
    Διαβασα τωρα και αυτη την $@@! που (απορως πως) ειχες την διαθεση και ηρεμια να αναλυσεις τοσο πραγματευτικα και επιχειρηματολογωντας, και ηρθα πραγματικα στα "ισα μου"..

    Οχι κυριοι, τετοια κειμενα ειναι απαραδεκτα την εποχη της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ πληροφορησης, την εποχη της παγκοσμιοποιησης (που Ελληνες δεν "τρωνε" μονο απο ελληνικες επιχειρησεις ή ακομα και εντος της ελληνικης επικρατειας) και την εποχη της ευρωπαϊκης ταυτοτητας (να καλεσουν και αντιστοιχοι γερμανοι μαλακες τους γερμανους, γαλλοι τους γαλλους και να δουμε ποιος θα ζημιωθει και ποιος οχι).

    Και που ειστε.. εγω θα ψηφισω την κουκλαρα Χαντισε. Αν μη τι αλλο, υποστηριζει πολυ καλα αυτο που κανει και στα πλαισια ενος τετοιου διαγωνισμου. Αφηνω τις Ρουβιτσες να βγαλουν μονες το φιδι απο την τρυπα.

    Φιλακια,

    ReplyDelete
  2. E8nikismos kai parwpides einai pou mas exoun ferei edw pou eimaste sta megala e8nika 8emata, eimai arketa romantikos wste na pisteuw pws einai 8ema paideias kai oti dior8wnetai akoma.

    8a dei3ei...

    Gia th Eurovision ekkremei post molis dw oles tis symmetoxes, to argotero thn Pempth to vrady. Skopeuw omws na asxolh8w mono me to mousiko kommati ka8ws, 3ereis, prokeitai gia mousiko diagwnismo kai mono ws tetoio den thn antimetwpizoume...

    ReplyDelete
  3. Θα συμφωνήσω απόλυτα Grimwall. Εάν οι ελληνικές εταιρίες θέλουν τη στήριξή μας, πρέπει να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Όχι απαραίτητα με μείωση τιμών (που ό,τι και να σχολιάσουμε για αυτό είναι περιττό)αλλά με εμφανώς βελτιωμένη ποιότητα.
    Το άρθρο του κ. Μαυρίκου φαντάζει εξαιρετικά απλοϊκό και αφελές. Το πιο επικίνδυνο όμως είναι ότι η σκέψη του είναι κοντόφθαλμη. Η λογική του, ενισχύω τις (αναποτελεσματικές) ελληνικές επιχειρήσεις για να μην απολύσουν πχ 10.000 εργαζόμενους, συρρικνώνοντας τα ελληνικά παραρτήματα των πολυεθνικών (που δεν τους στοιχίζει και τίποτα να κλείσουν με συνοπτικές διαδικασίες) που απασχολούν τριπλάσιο αριθμό εργαζομένων δεν μπορώ να καταλάβω τι και πού θα ωφελήσει.
    Είναι πολύ σωστή η θέση της υποστήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων αλλά μέσω διαρθρωτικών αλλαγές στις ίδιες τις επιχειρήσεις και μετά μέσω αλλαγής της καταναλωτικής μας κουλτούρας.
    Ευτυχώς που υπάρχει ακόμα κόσμος που φιλτράρει ό,τι βλακεία του πλασάρουν με μεγάλο ενθουσιασμό.

    ReplyDelete
  4. Απλά +1 σε όλα τα παραπάνω!

    On the lighter side (που λένε και στο χωριό μου :p ): "Αντί για ουίσκι, αγοράστε τσίπουρο, ούζο, τσικουδιά."
    Ε, μην τρελαθούμε τώρα! Θα μας πει σε λίγο να πάρουμε και φωτιστικό οινόπνευμα επειδή έχουν όλα τουλάχιστον 40% αλκοόλ...

    :))

    ReplyDelete
  5. Θα ειχε ενδιαφερον αν το κειμενο ηταν σε επιπεδο Θεσσαλονικης/Αθηνας..

    Μην αγοραζετε οζα.. αγοραστε μανώ!
    Οχι στις βελετζες! ναι στις φλοκατες...

    Well you get the idea :\

    ReplyDelete
  6. Το περίμενα ότι ο Zoo θα ήταν ο μόνος που θα επαναστατούσε για το ουίσκι... ΕΛληνικό ουίσκι βγάζουμε άραγε; και αν βγάζουμε, υπάρχει περίπτωση να πίνεται;

    fishaki thank you για τα καλά σου λόγια! έπεται συνέχεια ενδεχομένως, υπάρχει πάντα αρκετό υλικό για φιλτράρισμα..

    Ypnos, μόνο εσύ μιλάς και τις δυο γλώσσες, εγώ έχω επιλέξει να απέχω, άσχετα αν μου βγαίνει τελικά αυθόρμητα μόλις πατάω το πόδι μου επί Θεσσαλονικώτικου εδάφους... Για οργάνωσε μια διασκευή!

    ReplyDelete
  7. Χ-Ρ-Υ-Σ-Ο-Σ-Τ-Ο-Μ-Ε!!!

    ReplyDelete
  8. http://scarygreeks.blogspot.com/2009/06/imagination-scary-greeks.html

    Congrats Grimmy ;p

    ReplyDelete